28.3.2019

"Annoit mulle unelman, matkan uskomattoman. Ootko siellä kun mä tuun? Saanko taas sua koskettaa?"

Sieltä se päivä saapui. Se kauan pelätty päivä saapui. Torstaina aamuyöllä heräsin mun puhelimen soimiseen. Näytössä oli vain numero, mut sisimmässäni tiesin puhelun olevan sairaalasta. Lääkäri soitti ja kertoi Konstan tilan olevan huono. Vointi oli hetkessä romahtanut ja sykkeet oli laskussa. Samantien ylös sängystä, vaatteet päälle, Pepille maitoa ja yökkäri päällä kaukaloon.

Meillä oli yöhoitaja kotona, joka lähti viemään meitä sairaalaan. Noustiin rampista 5 tielle ja mun puhelin soi taas. Taas pelkkä numero. Kello oli 4.09 ja vastasin. Konsta oli nukkunut pois 4.06. Itkin koko matkan sairaalaan. Matka tuntui ikuisuudelta. 

Huone 4 luki ovessa ja romahdin. Mun pieni poika oli lempihoitajan sylissä ja näytti nukkuvalta. Otin pojan syliin, suukotin, itkin, kuvasin ja lauloin.

"Ethän pelkää pimeää siel on monta kynttilää. Ja viimein sun matkaan ei pääse saattajatkaan."

Me miehen kanssa syliteltiin, painettiin käden ja jalanjäljet, pestiin, puettiin ja kannettiin meidän pieni taistelija lähemmäs viimeistä matkaa.

Rakas poikani, vihdoin sun ei tarvitse enää taistella ja kärsiä. Sä olet nyt vapaa. Vaikka tää sattuu ja tuntuu suunnattoman paskalle, niin näin on parempi. Sä näytit niin monta kertaa lääkärien ennusteet vääriksi. Taistelit itsellesi upean pienen elämän ja olit maailman iloisin poika. Meidän oma aurinko. Meidän täydellinen erityinen. Opetit meille suunnattoman paljon ja annoit upean yhteisen matkan. Nyt olet meidän oma enkeli.

"Ja lohtu on mulle, että siellä on kaikki sulle." 

Kommentit

  1. Hipaisi hiljaa enkelin siipi,
    kauneinta maailmassa näytti.
    Salaa sitten ovesta hiipi,
    enkelin oikeutta käytti.
    Nukkui pieni
    enkelin siipien suojaan ja lähti,
    nyt pikkuisenne
    on taivaan kirkkain tähti.🌟

    VastaaPoista
  2. Näin erityislapsen äitinä voin vain todeta että Konstalle oli suuri onni syntyä juuri teille, niin rakastavaan perheeseen ❤ Elämä ei ole reilua mutta kuten mieheni on lohduttanut mua kun olen väsyneenä aikoinaan itkenyt, että miksi meille... Että jos erityisen piti syntyä, niin hyvä että syntyi meille kun me pidetään huolta. Sama on Konstan kohdalla, onni että juuri te saitte hänet ❤ t. Päivi Heikkinen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihanista sanoista!❤️ Erityisen saaminen on kyllä elämän suurimpia mullistuksia. Mutta rakkaudella ja sisulla siitä tuntuu selviävän jos vain niin päättää. Ja välillä pitää itkeä ja kirotakkin! Varmasti vielä aikamoinen matka tulossa tuon Peppi neidinkin kanssa. ❤️

      Mä olen teidän tarinaa seurannut ja sä olet kyllä juurikin sellainen äiti erityisellesi, kuten itse haluan omilleni olla! Rakastava ja avoin, myös niistä vaikeista ja haastavista asioista. ❤️

      Poista
  3. On toukkavauva kippuralla
    kainalossa pihapuun.
    Nukahtaa se lehden alla
    Kesätuuli kuiskailuun.
    Oksat hiljaa kuuntelevat
    toukkavauva tuhinaa,
    Kun sateelta ne suojelevat
    tyytyväistä nukkujaa.

    Voimia suuressa surussa. Konstalla on nyt kaikki hyvin<3

    VastaaPoista
  4. Pieni enkeli, kiharapää,
    taivaalla vilkuttaa;
    mun on hyvä näin <3
    Älä itke kovin rakas äiti,
    saimmehan edes pienen matkan yhteisen.
    Täällä olen huomassa muiden -rakkaiden,
    kunnes jälleen kohtaamme; portilla tähden.
    Täältä minä vilkuilen sinua; äiti; kun illalla
    painat pääsi ja silloin kohtaamme unisillalla <3

    Voimia suurenn suruunne <3

    VastaaPoista
  5. Minä uskon siihen että vielä tapaamme ne jotka ovat ennen meitä taivaaseen menneet ja uskon myös siihen että sieltä rakkaamme katselevat elämäämme ja suojelevat meitä kaikelta pahalta ❤️❤️ Voimia suureen suruunne ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin mäkin haluan uskoa! ❤️ Ja kiitos ❤️

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Hiljaiseloa

Tyhjä paikka