Enemmän edessä vai takana?

Viime aikoina on taas alkanut pyöriä päässä onko enemmän edessä vai takana. Konsta on jo 7kk. Onko se mahdollisesti jo enemmän, kuin se mitä tulee vielä olemaan. Ennusteet on tietysti vain ennusteita, mutta silti sitä välillä miettii. Toisaalta Konsta on todella hyväkuntoinen ja vointi on tällä hetkellä hyvä. Silti se ei poista sitä tosiasiaa, että jopa ihan perus flunssa voi pojan meiltä viedä. 

Normaalisti äidit etukäteen suunnittelee 1v synttäreitä, juhlapyhiä tai ehkä jopa rippijuhlia. Mä mietin niiden sijaan hautajaisia. Kuka pappi, mitä lauluja ja minne poika haudataan. Tietynlaista lohtua se tuo, kun on jo jonkinlainen ajatus päässä. Ennemmin tai myöhemmin se on kuitenkin edessä. Ei nämä ajatukset jatkuvasti pyöri mielessä, mutta ei ne täysin poiskaan pysy. 


Onneksi ilon hetkiäkin on. Konsta on fyssarin mukaan kehittynyt ja esimerkiksi kannattelee päätään paremmin kuin ennen. Sen lisäksi meidän Peppi on oppinut kunnolla kääntymään mahalleen ja kyljellään möngertää lattialla eteenpäin. Pienet asiat, joita Peppi oppii ja jotka ovat terveelle lapselle ihan itsestäänselvyys, tuntuvatkin nyt lottovoitolta. Meidän pieni neiti kehittyy toistaiseksi juuri kuten pitääkin kromosomipoikkeamista huolimatta. Mä olen niin ylpeä tuosta pienestä tytöstä. 

Mun omat tunteet on viimeaikoina heitellyt ihan laidasta laitaan. Välillä tuntuu, että koko maailma romahtaa. En jaksa enää. Miksi minä oon tässä tilanteessa. Hetken päästä kaikki tuntuukin ihan normaalille ja hyvälle. Varmaan lepo ja päivän irtiotto kaikesta voisi tehdä hyvää. Tosin nyt on vaan tyydyttävä irtiottoon, joko 2h ajan tai Peppi kainalossa. Peppi elää edelleen tissi suussa eikä näytä pienintäkään merkkiä siitä, että siitä meinaisi hetkeen irrottaa.  
Tavallaan sitä odottaa, että nämä pienet kasvaa ja mä voisin hetkeksi irrottaa itseni vapaalle. Samalla en kuitenkaan halua, että kasvaisivat. Jokainen päivä kuitenkin vie lähemmäs menetystä. Koskaan ennen ei mikään ole tuntunut näin ristiriitaiselta. Mä olen ihan loppu, mutta silti en halua että tämä loppuu.

Kommentit

  1. Te olette ajatuksissa koko perhe joka päivä. Lämmöllä ja rakkaudella teitä ajattelen ja voimia koetan lähettää 😘❤️

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

28.3.2019

Hiljaiseloa

Tyhjä paikka